17 Mart 2017 Cuma

Kurumsal Kimlikte Renk

Kurumsal Kimlikte Renk




Renk, her görsel kimliğin önemli unsurlarından biridir. Renk bilimi araştırmacıları her renge ayrı anlamlar yüklemektedirler. Kuruluşlar da hedef gruplarında yaratmak istedikleri etkiye göre, kendilerine uygun gelen rengi seçmektedirler.
Bir kuruluşun yönetim çizgisi, verilen renklerle çizilmektedir. Kurum rengi kuruluşa uymalıdır. Temel renkler, çok sayıda kuruluş tarafından kurum rengi olarak kullanılmakta böylelikle de bir rengin bağımsızlığı söz konusu değildir. Bu nedenle çok sayıda ek renk getirilmiştir, burada dikkat edilmesi gereken nokta, bir ya da iki rengin yönetimi ele alması ve diğer renklerin düşük oranda kullanılmasıdır.

Gerhard Regenthal renk etkilerini ve uyandırdıkları duyguları şu şekilde saptamıştır:

Kurumsal Kimlikte Renk


 Renkler, kurumun özeliklerine göre oldukça farklı bir biçimde yaşanabilir. Aynı renk
farklı kurumlarda kullanıldıkları çevre ve bağlantılara göre farklı olarak algılanabilmektedir.
 Renkler moda bakımından değişikliğe uğrayabilmektedir. 1970’li yılların başında sıcak renkler (bej-kahverengi) çok moda iken 1980’li yılların ortasından itibaren soğuk renkler (beyaz, gri, mavi gibi) tercih edilmektedir. Kurum rengi belirlenirken tercih edilen renk çok önemlidir, çünkü sonradan rengi değişen kuruluşun hedef grubu tarafından tanınması tamamıyla değişebilir.
 Renklerin kültürlere göre farklı anlamalara sahip oldukları da gözden kaçmaması gereken bir özelliktir. Bir ülkede bir renge atfedilen bir kavram başka bir ülkede zıt bir

Kurum kimliği renk örneği


kavramda karşımıza çıkabilmektedir. Uluslararası alanda faaliyet gösterecek olan kuruluşlar için dikkat edilmesi gereken bir noktadır.
 Kurum renklerinin kullanımında aşırıya kaçılmamalı ve renkler çok fazla göze batmamalıdır. Rengin etkisi sakinleştirici ve kurumun ciddiyetini vurgulayıcı olmalıdır.
Yorumlar