17 Mart 2017 Cuma

Kartvizit-Antenli Grubu Çalışmaları


Kartvizit-Antenli Grubu Çalışmaları

Kurumsal kimlik çalışması kapsamındaki elemanlardan olan antetli kâğıt, kartvizit ve zarflar firmaların dışarıdan görünen yüzüdür. Kurumsal kimlik çalışması, bir firmanın sektörel varlığını oluşturmak, adının belleklere yerleşmesini ve firmanın imajının en kısa yoldan hedef kitlesine ulaşmasını sağlamak için en önemli unsurdur.

Antetli kâğıt, zarf ve kartvizit kurumsal yapının kurum işaretinden (amblem, logo ve logotype) sonra ilk akla gelen temel yapılarıdır. Bu ögeler temelde kurumun yapısının rakiplerinden ayrıldığı pozitif yönlerini ortaya çıkarırken kalite, güven ve sağlamlık gibi olumlu özelliklerini göstermektedir.

Kartvizit-Antenli Grubu Çalışmaları


Kartvizit, antetli kâğıt zarf üçlemesi kurum kimliğini üzerinde taşır. Amblem, logotype, renk, tipografik düzenleme, kimlik ögesi niteliği bu üçlemeyi oluşturmak için size yardımcı olacaktır.

Kurumsal kimlik tasarımı çerçevesinde tasarlanan ürünler kullanılacakları yerlere göre düşünülmelidir. Örneğin antetli kâğıdın dosyalanacağı göz önünde bulundurulmalıdır. Bu bağlamda sık kullanılan dosyalama sistemlerinde kâğıdın en görünür yeri belirlenmeli ve tasarımı ona göre yapılmalıdır.

Temel standart kullanımları: Sabit olmamakla birlikte 21x29,7 cm antetli kâğıt, 11x22 cm zarf, 8,5x5 cm ebadı ise kartvizit için sık kullanılan ölçülerdir. Bu elemanlar, kullanım alanları düşünülerek farklı ebatlarda da tasarlanabilir.

Kartvizit-Antenli Grubu Çalışmaları



Amblem-logotype, adres ve isimleri antetli kâğıt, zarf ve kartvizit üzerinde düzenlerken konumlarını, bu elemanların kullanım şekli, kullanım alanları ve işlevlerini göz ardı etmeden genel çatıyı kurmalısınız.
Tutarlılık, kurumsal kimlik çalışması için en önemli unsurlardan biridir. Kurumsal kimlik elemanları (antetli kâğıt+zarf+kartvizit gibi); uygulanacağı tüm alanlar, bu alanların teknik koşulları ve olanakları göz önüne alınarak tasarlanmalıdır. Tasarlanan bütün elemanların genelinde ve beraber kullanıldığı elemanlar (ve diğer kurumsal elemanların fatura, irsaliye, faks kâğıdı) arasında bir uyum olmalıdır. Farklı alanlarda farklı özellikler gösterecek renk, form veya malzeme seçimleri kurumsal kimliğin tutarlılığına zarar verir.

Kurumsal kimlik çalışması kapsamında düşünülmesi gereken materyaller iki bölümde incelenmelidir.

Kurum içi:

  • Amblem / logotayp kullanım standartları
  • Antetli kâğıt tasarımı
  • Devam kâğıdı tasarımı
  • Zarf tasarımı
  • Kartvizit tasarımı
  • Dosya tasarımı
  • Bloknot tasarımı
  • Haberleşme formları
  • Kurum içi yönlendirmeleri
  • Muhasebe dokümantasyonlarının tasarımı (fatura, irsaliye, makbuz vb.)
  • Şirket giyim ve davranış kuralları
  • Dijital materyallerin tasarımı
  • Kurumsal kimlik kullanım standartları kılavuzu
  • Kurum dışı:
  • Araç / filo tasarımları
  • Bina cephesi ve iç tasarımı
  • Tanıtım materyalleri (katalog, broşür, insert, kit vb.)
  • Gazete, dergi ve/veya diğer tanıtım materyalleri
  • Kurumsal web projesi

Kurum dıĢı:
  • Araç / filo tasarımları
  • Bina cephesi ve iç tasarımı
  • Tanıtım materyalleri (katalog, broĢür, insert, kit vb.)
  • Gazete, dergi ve/veya diğer tanıtım materyalleri
  • Kurumsal web projesi
Yorumlar